BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 25, 2010

Bila karyaku "cerpen:suamiku orang tabligh" berlegar di FB

Sebenarnya daku agak terkejut!!..

bila cerpenku yang bertajuk "Suamiku Orang Tabligh" telah berlegar di FB karkun dan ahlia2 karkun..Alhamdulillah,terima kasih pada hamba Allah yg sudi share cerpen ini dengan pembaca yang lain..cuma yg agak ralat dan menyedihkan bila cerpen asalku ini telah di edit dan diubahsuai tanpa pengetahuanku dan beralih ke bahasa lain..sepatutnya bila kita ambil sesuatu sumber yg bukan kita punya..seharusnya kita nyatakan sumber tersebut dari mana asalnya..takdela tuan empunya karya tu terkejut bila hasil karyanya diambil orang...perbuatan hamba Allah itu menunjukkan seolah2 cerpen itu adalah hasil karya dia...bolehke buat begitu??

Bukanke kita belajar 12 adab dan usul antaranya jangan ambil barang orang tanpa izin..so,fikir2kan dan muhasabah balik perbuatan kita itu..mungkin pada orang lain ianya agak remeh,tapi tidak padaku yg menjadi penulis asal cerpen ni kerana ia adalah luahan perasaanku yang ku curahkan di dalam cerpen ini dengan niat supaya orang yang membacanya dapat memahami dan menghayati akan usaha dakwah nabi ini...

Di dalam kelas;

Cikgu:Ok,murid2..hari ni kita sambung pelajaran kita iaitu 4 perkara yg harus kita tinggalkan. Perkara ke-3 ialah jangan ambil barang orang tanpa izin. Cuba ulang murid2 semua..

Murid2:Jangan ambil barang orang tanpa izin..

Cikgu:Kuat sikit dan bersemangat..

Murid2pun dengan semangat melaungkan..

Murid:JANGANNN AMBILLL BARANGGGG ORANGGG TANPAAA IZINNNN!!!!!!!!!!!

Sekian....





Sunday, October 24, 2010

Alhamdulillah....

Assalamualaikum..dan bertemu kembali..

lamaya x berbloging..dek kerana sibuk dgn bermacam kerja dunia yg tak habis2..

xde apa yg menarik..cumanye Alhamdulillah rasa syukur Allah pilih suami utk keluar lagi ke jalan Allah cuti sekolah ni.InsyaAllah xde aral melintang destinasi khurujnya adalah ke Solo,Indonesia selama 40hari..

Doakan semoga Allah permudahkan urusan kami sekeluarga. Juga kepada semua jemaah yang akan keluar dan sedang keluar ke jalan Allah.Di dunia kami dipisah2kan untuk kerja agama,semoga di akhirat kami di satukan di dalam syurgaNya..amin...