BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 03, 2006

Kenangan lalu..

Alhamdulillah,syukur pada Allah kerana masih dipanjangkan usia ku ini..
Selama aku hidup ini, baru kini aku merasai kehidupan yang sebanar,maksud aku dar segi ketaatan aku pada Allah dan amalan sunnah..
Aku bersyukur pada Allah kerana mengurniakan seorang suami yg buat usaha agama, dakwah dan tabligh..dan yg paling penting, aku sendari terlibat sekali dlm usaha ini.Alhamdulillah,kalu dulu sebelum kawin,aku semacam tidak suka dengan usaha tabligh, malah aku cakap ngn bakal suami aku ni, supaya meninggalkan usaha ini..(nauzubillah) betapa jahilnya aku waktu itu..lantaran termakan kata2 org tentang keburukan usaha tabligh ini,tetapi Allah itu Maha Kaya dan Maha Kuasa, Dia telah tunjukkan pada aku akan benarnya usaha tabligh nie..Aku ingat lagi masa aku kerja dulu,ramai kawan aku memerli aku.."..habislah,nanti kawin kena tinggal".."..kawin nanti mesti suami suh pakai purdah"..ada lagi tu.."org tabligh bawa cerek p masjid.."..aku yg jahil ni hanya senyum kambing jer..nak jawab memang aku tak tau pasal tabligh waktu tu, yg aku tau org tabligh tinggal anak bini..tapi sekarang..Allah Taala telah tunjukkan kebenarannya..semua kata2 itu hanya omongan yg tak mengerti akan usaha ini..Apapun aku bahagia dgn kehidupan ini,selama hampir 4 thn kawin, beberapa kali aku kuar 3 hari masturat dan 2 kali kuar 10 hari..Seronok..dan yg best skali masa aku kuar 10h masturat,waktu tu thn 2003 lum ada anak lg,..kat sinilah aku mengenal usaha tabligh yg sebanar..nantiler..aku citer pengalaman aku kuar nie..Apa yg ingin ku katakan ialah, jgn hina usaha tabligh ni kerana ini adalah usaha nabi,kerja nabi,,kita takkan tahu susah payah nabi kalu kita sendiri tak sedia utk menghadapi susah payah dalam buat usaha dakwah ini..jumpa lagi..

5 comments:

uhhibulillah s@ifullah said...

“Dan siapakah yang lebih baik ucapannya daripada orang yang berdakwah kepada Allah dan beramal soleh dan dia mengatakan: Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri (Islam).” (At-Taghabun:16)

teruskn Perjuangn Mu.. Semoga terus diberi taufik & hidayat dlm Usaha Dakwah smpai akhir Hyt & Niat smpai hr Kiamat..

Gembira & Terharu mdgr cerita dr kakak..

ana uhibbukafillah!!!
salam perjuangn dr student Trg..

Ahliahnizam said...

Assalammualaikum wrt wbt ...

Al-hamdulillah. Sama-sama kita bentuk fikir kita seperti fikir nabi dan para sahabat.

Wanida said...

Salam perkenalan....can we exchange link?

namaku ina said...

assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh

baru kali ini ina nampak kisah akak dari awal...

tetap istiqamah ya kak..

moga Allah beri hidayah untuk kita semua.. amiin ya Allah..

yus said...

terharu membaca kenangan lalu....
aku pun masih dipersimpangan.
cita-cita untuk merubah diri diharap menjadi kenyataan..
perlu sokongan dari anda semua...
dari rocker ku ingin menjadi muslim yg beriman