BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 18, 2009

Ya Allah,izinkan aku keluar lagi....



Ya Allah,
Izinkan aku keluar masturat lagi,
terasa diri semakin sejuk dan lemah dalam beramal,
Ya Allah,
Mengapa jadi begini ya Allah,
Bila iman tidak diusaha,
Kesannya amal semakin kurang,
Tiada suasana,
percakapan dan perbuatan lebih kepada cinta dunia,
Ya Allah sedihnya rasa hati ini...

Ya Allah,
aku cemburu ya Allah,
Cemburu pada mereka yang dapat amal agama dalam kehidupan mereka,
Rumah mereka hidup amalan sunnah nabi,
istiqomah ya Allah,
Tapi aku semakin hari semakin kurang,
semakin jauh dari amal yang mengingatkan aku padaMu ya Allah..

Ya Allah,
aku suka sangat,
Bila dapat keluar ke jalanMu ya Allah,
Banyak yang aku dapat,
Banyak yang aku belajar,
Dakwah,taklim taklum, ibadah dan khidmat...

Oh Allah,
Tapi bila pulang ke rumah,
Mengapa sukar ya Allah,
Untuk amal dan istiqomah ya Allah,
Ya Allah kau telah tunjuk,
Untuk amal agama ini,
Kita kena korban,
Korban apa yang menjadi kesukaan kita,
Bila ku lihat mereka yang berjaya,
Dalam amalkan sunnah pada kehidupan mereka,
Memang mereka korbankan 'peti ajaib'
Yang banyak melalaikan dari mendatangkan manfaat..
Oh Allah..aku akui itu sebenarnya..
Sekali pernah aku keluar masturat di satu kawasan,
Rumah memang zuhud dan usang,
siap dalam bilik air ada pacat datang,
Tiada peti ajaib tiada hiasan,
Bila hujan tempias datang,
Menerpa kami yang sedang lena di tiduran,
Tapi di sebalik itu,
Anak-anaknya cukup bijak dan pandai,
Seumur 4 tahun sudah khatam al-quran,
MasyaAllah,
Tak percaya bukan,
Tapi itu hakikat yang ku lalui saat itu,
Kan ku kenang jadikan pedoman,
Dalam mendidik anakku agar jadi orang beriman..

Wahai anak-anakku,
Ummi keluar ke jalan Allah tinggalkan kamu,
Bukan ummi sengaja,
Bukan ummi tak sayang kamu,
Tapi ummi lakukan ini,
Untuk ummi perbaiki iman amal ummi,
Ummi banyak melakukan dosa,
Dosa pada Allah,
Pada diri sendiri,
Dan pada mu anak-anakku,
Kerana ummi tak mampu,
Didikmu sebaik mungkin,
Tapi ummi syukur sesangat,
Dikurniakan anak yang bijak pandai,
Mudah-mudahan suatu hari nanti,
Kalian akan jadi anak yang soleh,
Hafiz-hafizah,alim-alimah serta daie-daeiyah Allah..
InsyaAllah...

Ya Allah..
Permudahkan urusanku ini,
Untuk keluar masturat awal Ramadan ini,
Mudahkan urusan anak-anakku dan jemaah ini,
Kerana kami keluar ini,
semata2 untuk islah diri sendiri,
Dan semata2 untuk cari redha Illahi...



7 comments:

aliaazuan said...

Assalamualaikum...salam perkenalan.

Sedih plak baca post akak kali ni... Sama2 la kite kuatkan azam, doa lagi & lagi supaya Allah pilih kita untuk kluar ke jalanNya.Bkn senang nak tepis tipu daya syaitan ni,melainkan kena byk tekan hawa nafsu & kawal hati. Ingatlah, walau apa keadaan kita sekalipun,Allah sentiasa menilik & menilai hati kita..."Ya Allah... peliharalah IMAN kami...Jadikanlah kami hamba yang taat kepada perintahMu & RasulMu...amin".

anerbysdhom said...

untuk saya juga...

Ahliahnizam said...

Salam .....

Doakan untuk akak juga, dapat keluar lagi dan lagi, Insya-Allah

Baitijannati said...

assalamualaikum....

saya pun!..doakan saya juga...teringin sangat nak kuar masthurat...lamaaaa dah x join ni..:(

namaku ina said...

assalamu'alaykum warohmatullahi wabarokaatuh..

semoga Allah memberi kemudahan langkah dan ringankan beban bagi sesiapapun hamba-Nya yang ingin menyebarkan dakwah ke seluruh alam..

amiin ya Allah..

(ina belum la pernah keluar..tapi boleh la ina beri doa untuk para karkunah ni ya? )

^inas^ said...

tak sabar nak dgr cerita balik nnti...

karkunah said...

To aliaazuan,
salam perkenalan juga..
luahan perasaan..hehe..
insyaAllah..sama2 doa..

To anerbydhom,
untuk anti dan semua orang juga.

To ahliahnizam,
ok..kak..sentiasa doa untuk semuanya..

To baitijannati,
InsyaAllah..

To ina,
ya..ina..doakan kami ini..amin..

To inas,
doa2la..jemaah kami dpt di bentuk..
baru bleh dgr laporannya nnti..:)